2014-08-26

Purple rain


Nyt maleri er igang. Er begyndt at drømme om større og tykkere lærreder - som jeg kan male på mit store staffeli. Har tre tilbage af disse tynde lærreder (tredjesidste er den her), og når de er "ude af verden" skal jeg på en mindre shoppingtur, enten på den lokale farvelade (i mangel af bedre ord - en farvehandler-dims-købmandsting) eller Søstrene Grene. Så skal der købes "rigtige" lærreder, nye lækre farver og måske flere pensler og andre sjove dimser - de sikkert har. Får helt julelys i øjnene - selv om jeg nok tager shoppingturen i september måned. Jeg kan forestille mig at mode-mennesker har det sådan med at shoppe tøj, som jeg har det med at shoppe malerudstyr.

Selve maleriet på billedet er lilla i lilla. Lys i mørk. En slags ramme. Der mangler noget der skal rammes ind. Det kommer senere, når det er tørt - heldigvis for akrylfarver (de tørrer hurtigt - især i forhold til oliefarver, derfor jeg valgte at arbejde med akrylfarver, det og at jeg ikke behøver sprit til at rense penslerne - får altså rigeligt sprit i mit obligatoriske glas rødvin). Min lille prut, Arthur opførte sig næsten eksemplarisk i dag. Det hjalp nok at jeg tog stolen på den anden side af bordet hen til min, så han kunne glo lige så tosset han ville - og blive kælet med i ny og næ. Det er sgu hårdt at være en lille missekat. Til sidst vil jeg gerne beklage lyset der skinner igennem på maleriet - det var og er mørkt udenfor - har ikke brugt blitz - det klarede lampen bag mig for mig. Tak for det. Kan slutte af med at sige at jeg ikke hørte musik - meget underligt I know - så og ser Comedy Festival på TV 2 Zulu.   

//As always I have no idea where I am going. I sort of painted a lighter purple frame around a darker purple background. Background being the key word. Whenever a background is near, you have to put something into the background, the front; the center: the thing that makes it pop - maybe almost even out of the painting. Now the painting has to dry. Can't wait to paint on this again. This time Arthur behaved better, I took the chair on the other side on the table next to mine, so he easier could watch, and it seemed to help a bit.

6 kommentarer:

  1. I look forward to the next instalment x

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks - can't wait till it's done! :)

      Slet
  2. Love the start, looking forward to seeing what direction it takes x

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much :) can't wait till I can show you the final result :)

      Slet
  3. Hej Ditte :) Tusind tak for din kommentar på min blog, det er dejligt du vil følge mig blog :)
    Jeg elsker lilla og det ser rigtig flot ud indtil videre. Jeg kan godt lide at du har brugt to nuancer af lilla og mixet dem flot sammen. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat og vil også følge din blog fremover :)

    Hilsen Maria Hoffbeck
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din skønne kommentar. :) Glæder mig at arbejde videre med det og til at jeg kan vise resultatet. Mange tak fordi du vil følge bloggen. :)

      Slet

Thank you for your feedback - it is greatly appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...